برخورد با انتقادات و نظرات منفی از شرکت های باربری در زمان انتخاب آنها

برخورد با انتقادات و نظرات منفی از شرکت های باربری در زمان انتخاب آنها

ما به عنوان یک شرکت باربری و جابجایی اثاثیه اعتراف می کنیم که گاهی اوقات انتقادات بدی را دریافت می کنیم. اگر شرکت های خدمات اسباب کشی به شما می گویند که هرگز شکایتی دریافت نمی کنند، من واقعا تحت تاثیر قرار می گیرم (و کمی مشکوک می شوم ...). جابجایی وسایل همیشه با ریسک بسیار بالایی همراه است، بیایید در مورد آن فکر کنیم، انواع و اقسام وسایل مختلف در طی یک اثاث کشی باید جابجا شود که برخی سنگین، شکننده و یا بدبار می باشند. همچنین این وسایل باید از خانه ها و ساختمان هایی که هرگز کاملا یکسان نیستند، با درب های گوناگون، راهرو ها، موانع مختلف و چالش های فراوان هر روزه جابجا می شود.
این کار در انواع شرایط آب و هوایی مختلف از گرمای تابستان تا عمق سرمای زمستان انجام می شود.
گاهی اوقات در زمستان مجبور به استفاده از نمک برای کمک به پاک کردن برف مسیر می شویم.
مورد دیگر این است که یک شرکت خدمات جابجایی از انسانها برای انجام خدماتی مثل حمل بار و بسته بندی اثاثیه استفاده می کند که این افراد نیز می توانند اشتباه کنند , خسته شوند و یا هر نوع مشکل دیگری برای آنها رخ دهد و تمامی این کارها درست در زمانی انجام می شود که مشتریان تحت تاثیر شرایط دشوار جابجایی قرار دارند و کوچکترین چیزی ممکن است آنها را ناراحت و عصبانی نماید. (زیرا باربری و جابجایی لوازم خانه به عنوان یکی از 3 مورد پر تنش در زندگی به شمار می آید). حادثه یا تصادف هم می تواند همیشه رخ دهد حتی در زمانی که ما همه چیز را مدیریت کرده ایم و ایده های بسیار خوبی برای جابجایی داریم.
بنابراین ما به عنوان یک شرکت حمل و نقل اسباب و اثاثیه اعتراف می کنیم، گاهی اوقات اشتباه می کنیم. گاهی پیش می آید که یکی از نیروهای ما مرتکب اشتباه می شود، گاهی برای مشتریان ما اتفاقاتی می افتد که تمامی برنامه ریزی های شرکت را دچار هرج و مرج می کند و در واقع اثاث کشی به گونه ای است که به سختی اجرا می شود و می تواند به شکایت یا یک انتقاد بد در اینترنت توسط مشتری منجر شود و زمانی که این اتفاق می افتد:
ما معتقدیم مهمترین کار این است که ببینیم
چه اتفاقی افتاده است؟
چه کاری باید انجام دهیم تا آن را درست کنیم؟
یا آن را متوقف نماییم؟

نحوه ارزیابی شرکت های باربری دارای انتقادات منفی

بنابراین، هنگامی که شما شرکت های اتوبار و باربری را ارزیابی می کنید و به چند انتقاد بد در مورد نحوه خدمات رسانی شرکت های مورد نظرتان برخورد می کنید نکاتی راجع به چگونگی خواندن و ارزیابی این انتقادات و نظرات به منظور تصمیم گیری نهایی در انتخاب شرکت اتوبار و باربری مورد نظر شما وجود دارد.
وقتی یک اشتباه انجام می شود، شرکت اتوبار و باربری چگونه آن را حل می کند؟
نحوه پاسخ شرکت باربری به انتقادات و نظرات آنلاین چگونه است؟
آیا پاسخ دهی آنها تصور شما را از انتقادات بد تغییر می دهد؟
آیا آنها بحث برانگیز بودند و همه چیز را بدتر می کردند؟
آیا آنها مسئولیت پذیر بودند و برای حل مشکل به مشتری راهکاری ارائه کردند؟
آیا آنها یک نگرش خوب داشتند؟
آیا اطلاعات شخصی و محرمانه مشتریان را برای تبرئه خود افشا کردند؟
آیا آنها شکایت کردن را حق مشتری می دانند یا خیر؟
اگر پس از انتخاب شرکت باربری مربوطه بدترین اتفاق رخ دهد چه می شود؟

ارزیابی یک شرکت باربری

ارزیابی شرکت از نظر پیگیری اشتباهات

گاهی اوقات شرکت های خدمات جابجایی و باربری اسباب منزل امکان نظرسنجی آنلاین ندارند (همه وب سایت های باربری اجازه طرح شکایت به مشتریان را نمی دهند) اما اگر آنها چنین امکانی دارند، از سؤال های بالا استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری برای انتخاب خدمات باربری و حمل اثاثیه مورد نیاز خود داشته باشید.
این چیزی است که شرکت برای محافظت از شما در نظر گرفته است،
اگر اتفاق بدی بیفتد شرکت حمل بار چگونه واکنش نشان می دهد؟
آیا شرکت وسایل شما را بیمه می کند تا در صورت شکسته شدن چیزی بتوانید خسارت خود را دریافت نمایید؟
آیا آنها یک پروسه شکایتی دارند که شما از طریق آن بتوانید شکایت خود را پیگیری کنید؟
آیا شرکت اتوبار مورد نظر شما معتبر است و وابسته به اتحادیه می باشد؟
تا در صورت بروز هرگونه مشکل و اشتباه از طرف شرکت شما بتوانید شکایت خود را به یک مرجع قانونی ببرید و آن را حل نمایید؟

چگونه باربری ها از اشتباهات خود درس می گیرند؟

همانطور که قبلا گفتیم، هر کسی اشتباه می کند، و این کاملا درست است.
اما اشتباهاتی که برای مشتریان مختلف یک شرکت باربری بارها و بارها تکرار شود اصلا درست نیست.
ما باید از آنها یاد بگیریم و هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا مانع از وقوع دوباره این اتفاقات شویم.
در واقع یک ویژگی خوب یک شرکت باربری این است که از اشتباهات قبلی خود درس بگیرد
و این اشتباه برای مرتبه دوم برای مشتری بعدی اتفاق نیفتد.
شما به عنوان یک مشتری می توانید نظرسنجی های آنلاین را بررسی کنید
و ببینید که آیا یک شرکت اشتباهات خود را تکرار کرده است
یا چند شکایت برای یک مشکل یکسان یا نقص مشترک می توانید پیدا کنید.
شکایات یکسان و تکراری نشان می دهد که شرکت باربری مربوطه به مشکلات و نواقص خود بی اهمیت بوده
و در رفع آنها هیچگونه تلاشی نکرده است

و این می تواند برای یک شرکت خدمات بسته بندی و حمل اثاثیه منزل یک نمره منفی باشد.

بسته بندی و حمل اثاثیه منزل

عدم تکرار اشتباهات را بررسی کنید

یکی از اقداماتی که یک شرکت باربری در مورد انتقادات و نظرسنجی های منفی خود باید انجام دهد این است که در مورد آنها اطلاعات بیشتری به دست آورد و هرگونه عیب و نقص را برای حل مشکل پیدا کرده و با برطرف کردن آن اجازه تکرار آن اشتباه را به پرسنل خود ندهد. همچنین اگر نیاز به توبیخ یا حتی اخراج پرسنل و یا تعمیر و تعویض تجهیزات می باشد حتما این کار را اسرع وقت انجام دهد. پیگیری های شرکت در مورد اشتباهات خود از نکاتی است که شما مشتریان می توانید در هنگام انتخاب شرکت اتوبار و باربری به آن توجه نمایید.
نکات منفی در نظرسنجی ها را به دقت مطالعه نمایید تا از آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید و اجازه ندهید که در هنگام اسباب کشی این اتفاقات برای شما نیز رخ دهد و یا در مورد آن حتما با شرکت باربری مربوطه صحبت نمایید و اگر آنها بتوانند شما را توجیه نمایند که هیچ اما در صورتی که دلایل آنها توجیه پذیر نبود بهتر است به دنبال یافتن یک شرکت باربری جدید باشید. اگر بخواهید یک بررسی بد انجام دهید، از شرکت در حال حرکت خود بپرسید چه کاری انجام داده اند تا از این حرکت یاد بگیرند، به همین ترتیب برای شما اتفاق نمی افتد.

آیا موضوع ارزیابی ها برای شما اهمیت دارد؟

همه ما متفاوت هستیم. یک تجربه بد برای یک فرد ممکن است تجربه بدی برای شما به حساب نیاید. در مورد ارزیابی های منفی مشتریان باید گفت که بیشتر این ارزیابی ها احساسی هستند و مشتری در زمانی که در بدترین شرایط عاطفی و احساسی قرار دارد اقدام به این کار می نماید البته این مسئله شرکت های باربری را برای انجام اشتباهات توجیه نمی کند.
آیا فکر می کنید این مسئله می تواند باعث ناراحتی شما شود؟
آیا موضوع انتقاد چیزی است که ممکن است برای شما نیز اتفاق بیفتد؟
یک شرکت خوب باربری نیز می تواند دارای ارزیابی آنلاین منفی توسط مشتریان باشد
اما آنها ارزیابی های مثبتی نیز دارند و شما تنها نمی توانید انتقادات بد را نسبت به آنها بینید
بلکه برای ارزیابی بیشتر یک شرکت بهتر است هر دو نوع نظرات مثبت و منفی در مورد شرکت را مطالعه و بررسی نمایید. اگر دلایلی برای نگرانی در مورد بروز اشتباه از طرف شرکت باربری و حمل و نقل خود دارید می توانید آن را با شرکت در میان بگذارید و از آنها مشاوره دریافت نمایید. از آنها بخواهید که اقداماتی که برای رفع این مشکل ارائه می کنند چیست و شما را در مسیر درست هدایت نماید و با مشاوره اسباب کشی و جابجایی ایده آل به شما کمک کنند. امروزه تقریبا بیشتر شرکت های باربری دارای وب سایت و فرم نظرسنجی آنلاین هستند و مشتریان می توانند در صورت داشتن انتقاد مثبت یا منفی نظر خود را به صورت اینترنتی بیان نمایند.

پنج تا از بدترین گزارشات در مورد شرکت های باربری

فکر کردن به خانه جدید هیجان انگیز است.

اما باید بدانید که به همان اندازه نیز استرس ناشی از جابجایی وسایل از خانه ای به خانه دیگر بسیار زیاد است.
به ویژه اگر وسایل و لوازم گران قیمتی داشته باشید که برای جابجایی آنها به شدت نگران هستید.
همچنین شما ممکن است نیاز به:

و سایر موارد حساس و سنگین باشید
در این جاست که شما به فکر استخدام شرکت باربری و اتوبار میفتید. انتخاب شرکت باربری اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب یک شرکت باربری شما به بخش نظرسنجی آنلاین می روید و نارضایتی های مشتریان و ایرادات آنها را مشاهده می کنید. همیشه وجود نظرات منفی نشان دهنده بد بودن خدمات یک شرکت اتوبار نیست اما خردمندانه است که این نارضایتی ها را به دقت مطالعه کنید و از آنها درس بگیرید تا برای شما تکرار نشوند.

اسیر قیمت های ارزان نشوید

در حالی که برخی از شرکت های باربری بسیار ارزان قیمت می باشند
و ادعا می کنند که خدمات خود را با قیمت بسیار پایین تر نسبت به سایر شرکت های حمل بار ارائه می دهند شما باید کاملا هوشیار باشید قیمت باربری چندین شرکت را با هم مقایسه کنید و اگر یکی از شرکت ها نسبت به دیگران از قیمت بسیار کمتری برخوردار بود شک نکنید که یک کلاهبرداری در حال وقوع است. زیرا امکان دارند که پرسنل این شرکت بسیار غیر حرفه ای بوده و خدمات آنها مناسب برای اثاثیه و اموال شما نباشد
همچنین ممکن است این شرکت های بی نام و نشان پول شما را بگیرند و ناپدید شوند.
یک شرکت غیر حرفه ای می تواند خسارت بسیار زیادی به وسایل شما بزند
و اموال شما را خراب کند در حالی که قیمت پایین و سرویس رسانی ارزان شرکت ها ممکن است وسوسه انگیز باشد، باید به خاطر داشته باشید که معمولا شما چیزی را که برای آن پول پرداخت می کنید، دریافت می کنید، و شما باید توجه بیشتری به خدماتی که آنها ارائه می دهند داشته باشید. برای آشنایی با نحوه قیمت گذاری خدمات به مقاله ما در مورد قیمت باربری و هزینه های اسباب کشی در تهران مراجعه نمایید.

عکس گرفتن از وسایل پیش از بسته بندی

برای اینکه بتوانید هر گونه خسارت وارد شده به اموال تان را در طول جابجایی توسط شرکت های باربری اثبات کنید باید مدرک داشته باشید بهترین کار این است که از وسایل تان پیش از جابجایی عکس بگیرید و همین کار را بعد از اتمام جابجایی در زمان تحویل وسایل و کارتن های بسته بندی انجام دهید. این عکس ها باید به تایید شرکت باربری برسد تا پس از آن هیچ گونه ادعایی مبنی بر جعلی بودن یا غیر واقعی بودن عکس ها وجود نداشته باشد. درسی که می توانید از این نکته بگیرید این است که شرایط اموال خود را قبل از حمل اثاثیه ثبت کنید.
پس قبل از اینکه آن ها را بسته بندی کنید عکس بگیرید،
برای اثبات درستی عکس ها از راننده ماشین حمل بار نیز عکس بگیرید.
برای آشنایی بیشتر با این مسئله به مقاله ما با عنوان عکس گرفتن از وسایل در جابجایی ( چه وسایلی و چرا؟) مراجعه نمایید.

نوع تجهیزات و خدمات درخواستی را مشخص کنید

گاهی اوقات شرکت های باربری برای اینکه هزینه بیشتری از مشتری دریافت کنند او را ترغیب به استفاده از خدمات گرانقیمت و ویژه می نمایند در حالی که اصلا ضرورتی به استفاده از آنها برای مشتری وجود ندارد. برای مثال مشتری می تواند با یک بسته بندی عادی وسایل خود را جابجا نماید و نیازی به استفاده از بسته بندی ویژه که در بسته بندی وسایل حساس به کار می رود ندارد اما شرکت او را ترغیب به استفاده از بسته بندی ویژه برای دریافت پول بیشتر می نماید
همچنین شرکت باید با بررسی اثاثیه شما میزان و حجم و وزن آنها را برآورد کرده و بر اساس آن:

 

را مشخص نماید.

و همچنین مدت زمان لازم برای جابجایی نیز باید برآورد شود
و یک قیمت مشخص برای خدمات خود ارائه نماید.
بسیاری از شرکت ها در ابتدای کار یک قیمت بسیار پایین ارائه می کنند تا مشتری را به سمت خود جذب نمایند و در پایان کار لیست بلند بالایی از خدماتی که مشتری اصلا از آنها سردر نمی آورد به او ارائه می کنند و او را مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر می نماید.
برای اجتناب از این کار بهتر است در مورد خدمات درخواستی خود با شرکت باربری به توافق برسید.

زمان در باربری و اتوبار

زمان پول شما است

پول شما، یعنی صرفه جویی در زمان.
اگر شرکت باربری شما زمان بیشتری را برای انجام خدمات خود صرف می کنید.

شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستید
زیرا شرکت ها معمولا قیمت های خود را بر اساس زمان محاسبه می نمایند. هر چه بسته بندی  اثاثیه و حمل بار های شما در زمان کوتاه تری انجام شود شما هزینه کمتری خواهید پرداخت. سرعت کار پرسنل شرکت و کارگر اسباب کشی آنها اهمیت زیادی دارد. ممکن است شرکتی ادعا کند که هزینه کمتری نسبت به سایر شرکت ها می گیرد اما سرعت کار آنها چندین برابر کمتر از شرکت های دیگر باشد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در مورد مدت زمان لازم برای اسباب کشی با شرکت باربری خود صحبت کنید و به توافق برسید تا مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نباشید.
تهیه یک چک لیست اسباب کشی می تواند به شما در این زمینه کمک زیادی نماید.

کارگران بیشتر = پول بیشتر

مراقب دام ها و طعمه ها باشید!
برای جلوگیری از هر مشکل هر گونه خدمات ارائه شده در قالب یک قرارداد رسمی و نوشتاری از شرکت باربری دریافت کنید.
به ویژه در مورد تعداد باربران و کارگران اسباب کشی که برای انجام خدمات شما اعزام می شوند.
همچنین قیمت باربری و جابجایی شرکت در هر ساعت چگونه محاسبه می شوند
و سایر مواردی که روی قیمت نهایی اثر می گذارند باید کاملا واضح و روشن مشخص شده باشند. برای مثال یک مشتری دو کارگر اسباب کشی را درخواست می کند در حالی که شرکت سه کارگر اعزام می دارد در حالی که وجود سه کارگر باید سرعت کار اسباب کشی را افزایش دهد اما این اتفاق نمی افتد و مدت زمان جابجایی با سه کارگر به اندازه مدت زمان جابجایی با سه کارگر بود در حالی که مشتری مجبور به پرداخت هزینه سه کارگر شده بود می توانست در همان زمان و با هزینه کمتر اسباب کشی نماید.

خواندن نظرات دیگر مشتریان
نظرات دیگر مشتریان همیشه می تواند به عنوان یک راهنمایی برای شما عمل نماید.
این نظرات را به دقت مطالعه و بررسی کنید
تا در پایان کار اسباب کشی آرزو نکنید که ای کاش تحقیق و بررسی بیشتری داشتید
و این شرکت های بی ارزش و غیر حرفه ای را استخدام نمی کردید.
پس از خواندن نظرات و انجام بررسی های لازم می توانید تصمیم بگیرید که آیا این شرکت باربری برای انجام خدمات مورد نیاز شما مناسب است یا خیر؟ به دنبال شرکت هایی باشید که در وب سایت خود امکان نظرسنجی آنلاین را برای مشتریان خود داشته باشند به این ترتیب شما یک منبع اطلاعاتی قوی از شرکت دارید که می توانید با مطالعه آن یک پیش زمینه از شرکت انتخابی خود داشته باشید. مسلما هر شرکت باربری هم مشتریان راضی دارد و هم مشتریان ناراضی . شما می توانید تعداد مشتریان راضی و ناراضی را بررسی کنید و مشکلاتی که برای مشتریان ناراضی به وجود آمده است را مورد بررسی قرار داده تا این مشکلات برای شما دیگر اتفاق نیفتد.


شیما محمدی

1397/05/21 11:43:34 ق.ظ

واقعا نکته مهمیه چون خیلی از وقتها شرکتهای حمل بار نمی تونن واقعا توقعات و نیاز های ما را برطرف کنند.

پاسخ

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد