حفظ سلامتی در اسباب کشی و راه‌های شاد بودن در جابجایی

حفظ سلامتی در اسباب کشی و راه‌های شاد بودن در جابجایی

یکی از نکات مهم حفظ سلامتی در زمان اسباب کشی است زیرا قطعاً در چنین مقطع زمانی فشار زیادی از نظر ذهنی و روحی و نیز فیزیکی به شما وارد می‌آید و سازمان‌دهی چنین امر خطیری کاری پراسترس و دلهره‌آور است. اگر شما خود مسئول اصلی جابجایی باشید وظایفی مانند حفظ نظم و امنیت دیگر اعضای خانواده را نیز بر عهده دارید بنابراین باید به‌سلامت خود بیشتر بیندیشید و کاری نکنید که سلامتی شما به خطر بیفتد.
توجه کنید که شما در اولویت هستید و اگر سلامت شما به خطر بیفتد ممکن است حتی روی نتیجه نهایی اثاث کشی نیز تأثیرگذار باشد. در این زمان شما شکننده‌تر از هر وقت دیگری هستید بنابراین راهکارهای موردنیاز برای حفظ سلامتتان در طول این پروسه را به خاطر داشته باشید.
سالم ماندن هنگام جابجایی اسباب منزل یک امر ضروری است
در اینجا راهنمایی‌های مهمی برای حفظ سلامتی شما در جابجایی هایتان وجود دارد:

1. حفظ رژیم غذایی سالم

رعایت نکات سلامتی در طول جابجایی اهمیت زیادی دارد یکی از مهم‌ترین آن‌ها تغذیه مناسب است. اگر شما خوب غذا بخورید و رژیم غذایی سلامتی داشته باشید در طول جابجایی می‌توانید انرژی کافی برای انجام کارهایی مثل:

بسته بندی وسایل یا وظایف فیزیکی سنگین‌تر مثل حمل بار داشته باشید.
در این زمان شما باید خوب غذا بخورید و این به معنی:

  • غذای کافی خوردن
  • غذای سالم خوردن
  • سر موقع غذا خوردن
  • آرام و باحوصله غذا خوردن

می‌باشد. شما ممکن است وقت کافی برای تهیه غذای سالم نداشته باشید و یا وسایل آشپزخانه‌تان را بسته بندی کرده‌اید در این زمان شما می‌توانید از مادر یا بستگان نزدیک خواهش کنید که برای شما غذای خانگی آماده کنند و یا غذای مناسبی از بیرون سفارش دهید. خوردن غذای بیرون در درازمدت توصیه نمی‌شود زیرا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند اما در چنین شرایط اضطراری لازم است که شما حتماً غذای کافی بخورید.
سعی کنید در طول جابجایی غذاهای سالمی مثل:
•     میوه و سبزی‌ها
•    نان
•    گوشت بدون چربی
•    محصولات لبنی – شیر، پنیر، ماست
•    تخم‌مرغ پخته‌شده
 و را از قبل آماده و ذخیره کنید تا در موقع لزوم از آن‌ها استفاده نمایید.
برای وعده‌های غذایی خود برنامه‌ریزی کنید.
مقداری تنقلات برای مصرف خود و خانواده آماده و در دسترس داشته باشید.
موادی مثل بادام‌زمینی انرژی لازم در طول روز را فراهم می‌کنند.
بسته بندی وسایل آشپزخانه ضروری برای پخت‌وپز را به لحظات آخر موکول نمایید.

2. هیدراته نگه‌داشتن بدن برای حفظ سلامتی در اسباب کشی الزامی است

از دیگر نکات حفظ سلامتی در اسباب کشی نوشیدن آب است.
این مسئله به‌ویژه زمانی که اسباب کشی در تابستان انجام می‌شود اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گرمای هوا به‌اضافه تحرک زیاد باعث می‌شود تا آب بدن به میزان زیادی تعریق شود در این زمان نیاز است تا شما به میزان کافی مایعات به‌ویژه آب بنوشید. خوردن چای سبز در اسباب کشی در زمستان نیز توصیه می‌شود این کار هم شما را گرم نگه می‌دارد و هم آب بدنتان را تأمین می‌کند.
از قبل ظرف بزرگی از یخ و آب را آماده کنید و یا یک فلاسک بزرگ از آب جوش داشته باشید تا در طول حمل اثاثیه خود و اعضای خانواده بتوانید از آن استفاده کنید. نوشیدنی‌های گازدار در این زمان توصیه نمی‌شود زیرا دارای قند بالا و فیبر کم هستند همچنین مصرف بالای کربوهیدرات‌ها باعث کاهش شدید قند و انرژی بدن می‌شود.

خواب کافی در اسباب کشی ها

3. برای حفظ سلامتی در اسباب کشی خواب کافی داشته باشید

یک نکته بسیار مهم در حفظ سلامتی در هنگام اسباب کشی داشتن خواب کافی است. خواب برای آماده‌سازی بدون پیش از جابجایی و برای انجام کارهای مشکل یک ضرورت بزرگ است. اغلب مردم از کمی استراحت و خوابیدن در این زمان صرف‌نظر می‌کنند به این امید که کارها را هر چه سریع‌تر انجام دهند اما باید بگوییم که این افراد خود را قربانی می‌کنند زیرا این روش شاید برای یک یا دو روز جواب دهد.
پس از آن عدم استراحت و خواب کافی مغز را پریشان و خسته می‌کند.
و شما نمی‌توانید به‌خوبی تصمیم بگیرید.
همچنین بدن شما انرژی کافی برای ادامه کار ندارد.
حذف الگوی خواب مناسب عوارض منفی زیادی روی بدن دارد.
بنابراین حداقل 8 ساعت در شب و نیم ساعت در روز بخوابید.

4. استرس و نگرانی خود را کنترل نمایید

استرس و نگرانی چالش بزرگ هر اسباب کشی است. اما باید بدانید که حفظ سلامتی در اسباب کشی نیز کار آسانی نیست. می‌دانیم که شما تحت‌فشار زیادی هستید، خسته شده‌اید و نگران آینده کار هستید اما باید بدانید که نگرانی و استرس نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه کار شما را مشکل‌تر می‌کند. برای کنترل استرس خود می‌توانید :

زمان را مدیریت کنید

تهیه چک‌لیست , برنامه‌ریزی و زمان‌سنجی در این کار به شما کمک بزرگی می‌کند.

وسایلتان را بررسی کنید

یکی از راهکارهای مهم کاهش استرس کاهش وسایل و اثاثیه است به‌این‌ترتیب که شما وسایلی که نیاز ندارید یا قابل‌استفاده نیستند را حذف می‌کنید این کار به شما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌بخشد و تمرکز شما را بالا می‌برد.

بودجه‌تان را تنظیم کنید

•    انتخاب یک شرکت باربری با هزینه اسباب کشی مقرون‌به‌صرفه
•    بسته بندی با وسایل بسته بندی رایگان یا ارزان‌قیمت و مناسب
•    انتخاب زمان مناسب و گرفتن تخفیف از شرکت‌های حمل بار
•    فروش وسایل اضافه یا حذف آن‌ها برای کاهش تعداد بسته بندی و ماشین باربری کوچک‌تر
و تکنیک‌های دیگری که می‌توانید به کار بگیرید تا پول کمتری هزینه کنید. هزینه‌ها یکی از عوامل استرس‌زا در جابجایی هستند بنابراین راهکارهایی که به کاهش هزینه کمک کند بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

عجله نکنید

شما مجبور نیستید سریع و باعجله جابجا شوید.
کارهای خود را از یک ماه قبل شروع کنید و وسایلتان را به‌مرور بسته بندی کنید.
اگر موعد اتمام اجاره‌نامه شما نزدیک است از همین‌الان برای یافتن خانه جدید اقدام کنید و آن را به دقیقه نود موکول نکنید. همه‌چیز اگر از قبل آماده باشد شما کمتر دچار استرس و نگرانی می‌شوید.
اگر نمی‌توانید استرستان را کنترل کنید با یک مشاور خوب صحبت نمایید.

5. مراقب وسایل سنگین باشید

یکی از مهم‌ترین توصیه ها برای حفظ سلامتی در اسباب کشی توجه به وسایل سنگین است. هنگام بلند کردن بار و وسایل سنگین نکات ایمنی را رعایت کنید. اگر وزن باری بیش از توانایی شما است آن را به‌تنهایی بلند نکنید و یا از افراد متخصص برای این کار کمک بگیرید. شرکت‌ اتوبار و باربری کارگران اسباب کشی خود را برای حمل اثاثیه سنگین به کمک شما می‌فرستند. اشتباه در بلند کردن وسایل سنگین می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به بدن شما شود.

6. شاد باشید و شادی‌آفرینی کنید

از دیگر نکات حفظ سلامتی در طول اسباب کشی شاد بودن و داشتن روحیه قوی است. روحیه بالای شما می‌تواند باعث آسودگی خیال دیگر اعضای خانواده شود و روحیه آن‌ها را نیز افزایش دهد. برای این کار می‌توانید هنگام بسته بندی و حمل اثاثیه یک موزیک شاد گوش کنید , با دیگر اعضای خانواده حرف بزنید و بخندید و خلاصه هر کاری که می‌تواند باعث شادی شما و خانواده‌تان شود دریغ نکنید.

7. نکات نهایی برای حفظ سلامتی در اسباب کشی

در پایان برخی نکته‌های مهم برای حفظ سلامتی بدن و ذهن در اسباب کشی را ارائه می‌کنیم که بیشتر اوقات نادیده گرفته می‌شود اما اهمیت آن‌ها از موارد بالا کمتر نیست.
با ما ادامه دهید.

حفظ سلامتی در اسباب کشی با کمک گرفتن از دیگران

شما نمی‌توانید همه کارها را در اسباب کشی به‌تنهایی انجام دهید.
این برای حفظ سلامتی روح و جسم شما در اسباب کشی لازم است که در مواقع سخت از کمک دیگران استفاده کنید. شما می‌توانید از اعضای خانواده , فامیل و دوستان کمک بگیرید. حضور دیگران به شما دلگرمی می‌دهد و از نگرانی شما نیز می‌کاهد.
انتخاب یک شرکت باربری مناسب می‌تواند خیال شما را از هر بابت آسوده کند.

استفاده از ماسک

زمانی که شما قصد تمیز کردن و بسته بندی وسایل انباری ,گاراژ,  اتاق زیرشیروانی , زیرزمین , حیاط و ... را دارید یا با مواد شیمیایی و شوینده قوی سر و کار دارید در یک فضای بسته با مقادیر زیادی گردوغبار در فضا و لایه‌های ضخیم خاک روی وسایل مختلف روبرو هستید توصیه می‌شود در این زمان حتماً از ماسک استفاده کنید تا از ورود میکروب‌ها و ذرات آلرژی‌زا به دستگاه تنفسی خود جلوگیری نمایید.
استفاده از یک پارچه تمیز و ضخیم هم یک راه‌حل خوب است.

استفاده از دستکش مناسب

هنگام کار با وسایل مختلف از یک دستکش مناسب استفاده کنید تا به دست‌های خود آسیب نزنید این مسئله به‌ویژه زمانی که مشغول بسته بندی ابزارآلات مختلف و وسایل خطرناک هستید یا قصد دارید به گلدان‌های گل و خاک باغچه رسیدگی کنید بسیار مهم است. تمیز کردن و نظافت مسئله دیگری است که می‌تواند حفظ سلامتی در اسباب کشی را به خطر اندازد. هنگام کار با مواد شوینده از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید.

تکنیک‌های حفظ سلامت در اسباب کشی با کفش و لباس مناسب

از تکنیک‌های سلامت در اثاث کشی پوشیدن کفش خوب است.
یک جفت کفش مناسب برای روز جابجایی انتخاب کنید. این کفش علاوه بر راحتی باید پای شما را از آسیب‌های مختلف حفظ نماید. می‌توانید از کفش‌های ایمنی و یا کفش‌های جلوبسته مناسب استفاده کنید.
پوشیدن لباس مناسب برای اثاث کشی از دیگر نکات مهم و ضروری برای حفظ سلامتی در اسباب کشی است. لباس نباید جلوی دست و پای شما را بگیرید و یا زیورآلات داشته باشد.
امیدواریم رعایت نکات و راهنمایی‌های اسباب کشی ما به حفظ سلامتی شما در اسباب کشی کمک نماید.


فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد